Sunday 10 February 2013

hamba serba kekurangan~

Assalamualaikum . .

Alhamdulillah Allah masih beri aku kesempatan untuk bernafas di bumi ni , ececeh , ayat tak boleh bla , aku happy sangat dgn hidup aku yang sekarang , aku tahu aku tak sehebat mana , at least aku dah dapat semangat baru , ada orang cakap , kawan zaman sekarang ni tak mcm dlu , suka amek kesempatan , tapi rasa nya tak kot , ni just fikiran orang yang minda nya sempit , susah nak terima kelebihan n kekurangan orang , am I right ? bagi aku lah , kita hidup berkawan bia lah saling lengkap melengkapi , bukan suami isteri je yg saling lengkap melengkapi , kita sedia lah terima kelemahan dan kekurangan orang lain , tak sume orang boleh terima kelemahan kita kan ? so , kita sama2 consider lah , n saling minta maaf n maafkan orang lain :D islam itu indah , lagi satu , carik lah kawan yg memimpin kita ke syurga yee , means bijak pilih kawan n saling ingat mengingati antara satu sama lain , 

cinta ? ape yg penting sgt cinta tuh ? ada jugak orang cakap cinta bole buat kita bertindak tak waras , betol ke ? memang lah pn , cinta ni bg effect besar kat manusia , tapi kalau kita tahu jaga hati kita , kita tak kan buat tidakan tak waras kan ? jaga hati , jaga iman , ape pn yg jadi kita tetap kuatt yee , cinta ni hadiah , Allah   
yang memberi cinta , n kita hamba Allah penerima cinta , so mana yang kita patot hargai , pemberi ke penerima nya ? of course lah khaliq kita , :) ape pn balik lah pada fitrah yang asal , kita tak rugi pn lau labuhkan cinta kita kpd Allah ,

bagi aku , aku untung sangat still ada Allah , ada family , kawan2 , time aku rasa down sgt , aku ada sume ni , thanks eh kawan-kawan support aku , sudi dgar masalah aku n bnyk bg nasihat yg bermanfaat , n sory lah kalau bnyk nyusahkan korang , especially classmate aku , sorry , aku tak sepandai korang , mintak tunjuk ajar yee , aku suka bi'ahh tutorial kita sekarang , maybe dlu aku selalu mengeluh , takde kawan lah , e2 lah , ini lah , tapi sekarang aku da nampak hikmah Nya , Allah takkan uji hambaNya melebihi kemampuan hambaNya , caya lah !

n aku akui , sejak kebelakangan ni memang bnyak kata2 yang kurang elok kelua dr mulut ni , mintak maaf ye sape yg pnah kene , okayy , janji tak buat lagi :D hee ~ n mintak maaf lah kalau post ni ada buat sape2 terasa , takde niat pn , aku bukan nya baik pn , tdung tak labuh , beramal tak istiqamah pn , tapi still mencuba untuk menjadi yang terbaik , ape yang aku post ni berdasarkan pengalaman aku , aku belajar dari kesilapan lalu n na share ngn korang , tak salah kan ? thankz yee yg sudi baca blog membosankan ni :) doakan kejayaan aku dunia akhirat ya !



*jangan kau palingkan hatiku setelah kau beri hidayah*


-سمانيس مادو-