Monday 19 August 2013

degree dahh ~

Assalamualaikum B)

taktahu na start cane , tapi start jelah cemana punn asalkan ada , kann ? tinggal kurang dua minggu je lagi aku dah kena balik USIM , tetibe cuti 4 bulan ni tak terasa lama pulakk , kayy senanya aku nervous na masuk suasana baru , na hadapi budak hebad2 , haihh tak dapat na gambarkan kecuakan ni ! banyak benda aku tak prepare , dari segi fizikal mahupun mental , konfem gila daftar nty ramai yang aku tak kenal sebab no matrik aku sangat jauhh ngn kengkawan yg lain , kebanyakan student baru yg dapat kos sama aku punn bukan calang2 orang , serious rasa na tuka u je *tetibe,haha , 

ramai yang fikir pasal scholarship bila masuk u , tapi aku dah malas , apply ptptn je #ptptn kan ada XP lagipun pointer tak tinggi mana pun , susah kot na carik tajaan ! yuran dah settle , tggal upload gmbar n medical check up je  yg ni aku mang saje lambatkan punn , haha

pasal kolej pulakk , bila aku baca komen2 kat group depa kata usim dah tetap kan bilik , so takleh pilih cm dlu , kos lelain pulak tuu , macam susah je na study sesama , discuss pape ke , na wt cane , redha jelahh !

ada lah sorang budak ni , dia lepas stam n then dia masuk usim , aku saje lah cakap tahniah dapat usim , kebenda tah , tetibe dia cakap aku ni poyo je kelua stam padahal blaja sama tempat ngn dia kot , okayy , aku kelua stam bukan sebab na bangga dapat dq ke usim ke , tapi mang aku takleh bawak stam , stam tu susah ! tolonglahh , b4 aku masuk usim pun aku dah taw lepasan stam akan masuk situ gakk , takde hal lahh , takpayah lah nak emo sangat , aku tak susahkan hidup kau pun lahh

apepun , aku ada azam before daftar ni even aku takde persediaan pape punn XP , aku dah taknak study sambil lewa , study last minit tu sume , alhamdulilah Allah still bagi aku peluang tuk tuntut ilmu agama dalam suasana agama dll , n aku takkan sia2kan , n aku harap sangat aku dapat tukar kos lain , sebab ni bukan minat aku , aku suka belajar dalam keadaan enjoy *bukan sukasuka tapi , aku enjoy dalam kelas , boleh participate dalam discussion (time tamhidi blur je) , aku tak minat membaca , cemana aku na enjoy dalam kelas law ? tak mungkin kann ? haha , baca novel punn tak minat , memang tunduk2 lah time kelas law , papepun doakan yang terbaik untuk aku !

lastly , na cakap sikit , rindu gila kat arwah mak aku , tiap2 hari dengar lagu airmata ibu ! ramai yang kata aku tak sedih pun , tapi dalam hati tuhan je taw , mang time arwah pergi tu aku dah redha sebab aku dah tak sanggup tengok arwah menderita dgn kesakitan nya tuu , tolong lah jgn judge orang sesuka hati , tak semua orang sama , Al-fatihah ~

#prayformesir#prayformuslims#prayforislam